γαϊτανακι

ετοιμασίες

10 Σχόλια

Το Σαββατοκύριακο με κεράσανε στον Κωσταντινίδη μελομακάρονο. Μ’επιασε μια θλίψη που ακόμα και στην Ελλάδα ξεκινήσαμε να γιορτάζουμε τα Χριστούγεννα από νωρίς. Έχουμε και άλλες γιορτές εμείς, δεν χρειάζεται να εστιάσουμε μόνο σε τούτη. Ακόμα κυματίζει η γαλανόλευκη στο απέναντι μπαλκόνι!

Το θέμα είναι ότι τούτη τη φορά ήταν ακόμα πιο περίεργα αφού αισθάνθηκα σαν να έχουν έρθει οι γιορτές και εμείς να έχουμε ξεμείνει Ελλάδα. Με έπιασε κρύος ιδρώτας και έψαξα να ρίξω μια ματιά στα εισητήριά μας για επιβεβαίωση ότι θα φύγουμε και ότι θα προλάβουμε να είμαστε μαζί πολύ πριν τις γιορτές. Εφιαλτικό συναίσθημα.

Πάντως, είμαι πολύ υπερ της έγκαιρης οργάνωσης των Χριστουγέννων! Ειδικά αν θέλεις να κάνεις και πέντε πράγματα μόνη σου, χειροποίητα δηλαδή, θέλει προετοιμασία.

Φέτος, παράλληλα με την όλη προετοιμασία, θα οργανώνω και ένα καινούριο σπιτικό οπότε και θα έχω πολλές δουλειές επειδή όμως είμαι της λογικής ότι, αν περιμέναμε να βρούμε χρόνο δεν θα κάναμε ποτέ τίποτα, ξεκινώ να σχεδιάζω τις φετινές γιορτές.

Τούτο το Σαββατοκύριακο θα μας βρεί όλους μαζί-επιτέλους! Εκτός των άλλων, όμως, είναι και η κατάλληλη εποχή για να φτιάξεις το παραδοσιακό Βρετανικό Christmas Pudding.

Δεν το έχω ξαναφτιάξει μόνη μου ποτέ! Σε τουτο εδώ το μπλογκ, λοιπόν, θα μοιραστούμε και τις επιτυχίες/αποτυχίες αυτής εδώ της μανούλας με την ευχή ότι αν είναι αποτυχημένες οι προσπάθειες να μη χαραχτούν πολύ βαθιά στις μνήμες του υιού και του συζύγου!

Για εσάς λοιπόν που με παρακολουθείτε και ζητήσατε περισσότερα από τούτη εδώ την billingual οικογένεια σας θα σας καταγράψω όλη την προσπάθειά μου τους επόμενους 2 μήνες και ο Θεός βοηθός!

Καταρχάς, τι είναι Christmas Pudding! Είναι το επιδόρπιο του Χριστουγεννιάτικου τραπεζιού. Εν συντομία, είναι ένα μαύρο κέικ γεμάτο σταφίδες αποξηραμένα φρούτα και τίνγκα στο αλκοόλ! Το φτιάχνουν 2 μήνες πριν τα Χριστούγεννα και χάρην του ποτού και της ζάχαρης, αυτό δένει και γίνεται κολλώδες.

Και εδώ έρχεται το μέγα τεστ! Διότι την ημέρα των Χριστουγέννων υποτίθεται ότι, αν το έχεις φτιάξει σωστά, του βάζεις φωτιά για να το σερβίρεις. Η φωτιά έχει και χρηστική σημασία αφού βοηθά στο να καεί όλο αυτό το ποτό που το διατηρούσε και να μπορέσει να φαγωθεί. Τρώγεται ζεστό με brandy butter, που, ναι!, όπως καταλάβατε είναι αλκοολούχο βούτυρο, ή custard cream που είναι κάτι ενδιάμεσα σε κρέμα γάλακτος και συμπηκνωμένο γάλα εβαπορέ. Τώρα θα με ρωτήσετε «είναι νόστιμο;» και θα σας απαντήσω ειλικρινά και εντελώς υποκειμενικά πως τίποτα δεν σιγκρίνεται με το μελομακαρονάκι μας! Επειδή είναι όμως δύσκολο γλυκό, εδώ και χρόνια, έχει γίνει κάτι σαν πρόκληση σε τούτη εδώ την Ελληνίδα να το καταφέρει!

Να ευχαριστήσω, εδώ, την πεθερούλα μου που φρόντισε να μη φτιάξει ποτέ η ίδια Christmas Pudding και έτσι δεν θα έχει να το σιγκρίνει με κάτι άλλο χειροποίητο ο άντρας μου (I love win win situations!)!

Αυτά για τώρα. Συνέχεια του Christmas Pudding, με τη φουλ συνταγή (είναι μακροσκελής), με το που θα έχουμε ιντερνετ, στο νέο μας σπιτικό όπου θα είμαστε πιά όλοι μαζί!!!

Written by gaitanaki (eliza)

Νοέμβριος 3, 2010 στις 12:00 μμ

10 Σχόλια

Subscribe to comments with RSS.

  1. Χι χι παρόλο που και ο σύζυξ έχει μαμά αγγλίδα, δεν έχει (και δεν έχω φυσικά) επιχειρήσει ποτέ να φτιάξουμε τούτο το γλυκάκι…

    Αντ΄αυτού κάναμε διαφόρου τύπου «μπαλώματα», όπως ν΄αγοράζουμε έτοιμο από το Μαρκς &Σπένσερ ή να μας το φέρνουν κάποιοι φίλοι απ΄την Αγγλία… Ίσως κι επειδή το παιδάκι μας δεν είναι ακόμα σε ηλικία να τρώει γλυκά – γιαυτό δεν το ψάξαμε περαιτέρω…

    Κανένα τράϊφλ μάλιστα, αλλά εσύ το΄χεις πάρει πατριωτικά το πράγμα, απ΄ότι βλέπω! (φαίνεται κι απ΄την αναφορά στη γαλανόλευκη!)

    Σου εύχομαι λοιπόν καλή επιτυχία και κυρίως καλή τύχη με το νέο σας σπιτικό!

    Θα περιμένω να δω πώς πήγε το εγχείρημα βεβαίως-βεβαίως! 😉

    Μαρία

    Μαρία

    Νοέμβριος 3, 2010 at 1:41 μμ

    • ωωωω! άλλη μια οικογένεια σαν τη δική μας! καλώς σας γνωρίζουμε!

      Καθόλου πατριωτικά, απλά μ’αρέσουν τα έθιμα και η κουζίνα. Το σιγκεκριμένο δεν θα το σκεφτομουν να το επιχειρείσω απλά επειδή μένουμε τους τελευταίους μήνες με τους γονείς μου, μου έχει λείψει πολύ η κουζίνα μου και το κουμάντο μου οπότε και αποφάσισα να το γιορτάσω με ένα παράτολμο εγχείρημα! Άλλωστε στην Ελλάδα είναι πιο δύσκολο να βρείς τα υλικά.

      Κοίτα επίσης και το άλλο μπλογκ που ξεκίνησα τελευταία
      http://offtoanationoftwo.wordpress.com/

      gaitanaki

      Νοέμβριος 4, 2010 at 12:19 πμ

  2. Πραγματικά χαίρομαι πολύ που επιτέλους θα ενωθείτε. Είμαι σίγουρη οτι θα τα καταφέρεις μια χαρά με την πουτίγκα. Στο κάτω κάτω αγγλικό γλυκό είναι πόσο πιο χάλια να το κάνεις? χαχαχαχα

    florentiab

    Νοέμβριος 3, 2010 at 1:43 μμ

    • δε ξέρω τι εννοείς?! Δεν ξέρεις πόσο δημοφιλής είμαι στο σόι του άντρα μου για τα φαγητά μου! Όχι ότι είμαι η φανταστική μαγείρισσα, αλλα είναι τόσο εύκολο! Αφού ώρες ώρες υποψιάζομαι ότι αποτέλεσε και βασικός λόγος που με ερωτεύτηκε ο άντρας μου…! λιγδώθηκε το αντεράκι του! χαχαχα

      gaitanaki

      Νοέμβριος 4, 2010 at 12:28 πμ

  3. Καλή επιτυχία!!!Θα είναι ωραία ανατροφοδότηση και ίσως το τολμήσουμε κι άλλοι στο μέλλον!

    Sofi

    Νοέμβριος 3, 2010 at 4:17 μμ

    • ή μπορεί απλά να γελάσουμε όλοι με το αποτέλεσμα! είναι δύσκολο γλυκό, όπως λέω και παραπάνω. Σου’χω άλλες ιδέες για handmade Χριστούγεννα εσένα! keep reading! 🙂

      gaitanaki

      Νοέμβριος 4, 2010 at 12:54 πμ

  4. Ποτέ δεν το έχω φτιάξει , αλλά η πεθερά μου που ήταν πράγματι πρωτη μαγείρισα κυρίως στις πουτιγκες και κεικ και έχω φάει τα πιο παραδοσιακά κεικ από τα χέρια της. Εγώ παραμένω μια ‘διασταύρωση’ μεταξύ αγγλικού και ελληνικού. Μαλλον κυρίως ελληνικά φαγητά μιας και μου έρχονται πιο εύκολα και πιο εύγεστα βέβαια;

    Penelope

    Νοέμβριος 3, 2010 at 7:35 μμ

    • αχ τυχερή ήσουν! Τα δοκίμασες στην άψογη τους έκδοση!
      Αυτό με τη διασταύρωση το έχουμε κι εμείς πολύ έντονα!Και αρέσει και στον άντρα μου, όταν έχει χρόνο, να μαγειρεύουμε μαζί, οπότε και μπερδεύονται ακόμα πιο πολύ οι γεύσεις!

      gaitanaki

      Νοέμβριος 4, 2010 at 12:34 πμ

  5. Καλή επανένωση εύχομαι! Θα περιμένουμε νέα από το νέο σπιτικό!

    Biberologio

    Νοέμβριος 4, 2010 at 12:49 πμ

  6. wow! That’s what I call A PROJECT!!!!
    Να μας πεις συνταγή, νέα, αντιδράσεις κλπ… και Ελιζάκι… Καλό ταξίδι, καλές και πολλές αγκαλιές, ξεπακεταρίσματα, τραγουδάκια, σπιτικά γλυκά, βόλτες στο Λονδινάκι, …όλα καλά εύχομαι!

    Elena Tsoka

    Νοέμβριος 10, 2010 at 11:27 μμ


Σχολιάστε

