γαϊτανακι

αχ εμείς οι γυναίκες…

13 Σχόλια

Ανοίγω κούτες, ξεχωρίζω σκουπίδια για ανακύκλωση (θες δε θες την κάνεις εδώ), βγάζω ρούχα από κούτες, βάζω ρούχα σε κούτες για το καλοκαίρι στη σοφίτα (τη χώρα του ποτέ δηλαδή), βάζω κούτες στην άκρη για τα charities, φτιάχνω κέικ, φτιάχνω πίττες (περνά φάση ο μικρός που θέλει το φαγητό του σε 

στέρεα μορφή, τί να κάνω!). Ανεβαίνω τις σκάλες, κατεβαίνω τις σκάλες.

Δεν δουλεύω. Όπα! Από πού μου ήρθε τώρα τούτο άραγε. Και άρα τι κάνω και δεν προλαβαίνω; 

 Μα είναι δυνατόν να θεωρούμε δουλειά μόνο ότι έχει να κάνει με το χρήμα! Με αφορμή αυτές τις ενδότερες σκέψεις γράφω τούτο εδώ το ποστ.

 Πήρε το αυτί μου μέρος ντοκυμαντερ στην TV για το 17αιώνα στην Αγγλία. Κάτι λέγανε για τα εργαλεία που χρησιμοποιούσαν και το τρόπο ζωής και 

τότε πετάει την ατάκα ο τύπος! «Στην κοινωνία του 17ου αιώνα οι άντρες φέρνανε το φαγητό στο σπίτι. Κυνηγούσανε, οργώνανε κτλ. Οι γυναίκες, λέει μένανε στο σπίτι για να κάνουν τις δουλειές του σπιτιου και να 

μεγαλώσουν τα παιδιά» κουνάω το κεφάλι μου με κινισμό, μου ήρθαν στο μυαλό το φεμινιστικό κίνημα της Αγγλίας. Αγριεμένες γυναίκες στους δρόμους και πάνω που πήγε να πάρει τέτοιους 

δρόμους η σκέψη μου, ξεστόμισε την ατάκα ο τύπος ¨όχι επειδή θεωρούσαν τις γυναίκες αδύναμες. Απλώς θεωρούσαν το ανδρικό φύλλο πιο αναλώσιμο από το γυναικείο. Η φύση του γυναικείου φύλλου είχε τη μοναδικότητα της δυνατότητας 

της κύησης. Και αυτός ήταν και ο πυρήνας της κοινωνίας. Η προστασία του γυναικείου φύλλου.»

Είπα να σας το μεταφέρω σαν μια άλλη οπτική. Τι προστασία προσφέρει η κοινωνία του δυτικού κόσμου στο γυναικείο 

φύλλο σήμερα; Τι κάνουμε λάθος; Πώς μπορούμε να το διορθώσουμε; Προβληματισμένη είμαι γι όλο αυτό το σύστημα που, με σπούδασε, δε μπορώ να πώ! Μου ξεδίψασε αυτή την ανάγκη, μου έδωσε δουλειά που αγάπησα! Αλλά ουσιαστικά δεν μπορεί να συμβαδίσει με την μητρότητα. Ένα από τα δύο πρέπει να γίνει με λιγότερη θέρμη και ενέργεια. 

Ποιό πόδι να πυροβολίσεις το δεξί ή το αριστερό; 

Κάτι δεν πάει καλά ….

yes…but how well can we do it?

Written by gaitanaki (eliza)

Δεκέμβριος 1, 2010 στις 3:00 μμ

13 Σχόλια

Subscribe to comments with RSS.

  1. Όλοι είμαστε αναλώσιμοι.
    Και έχω δει άντρες καλύτερες μανάδες απ’ ότι μπορείς να φανταστείς.
    Είμαι κατά του φεμινισμού, χρόνια τώρα, όχι για να μην είμαστε ανεξάρτητες και αυτόνομες, τουναντίον!

    Απλά γιατί γίναμε ξενέρωτες, ανοργασμικές, βαρετές και μίζερες στην πιο όμορφη ηλικία μεταξύ των 25 με 35… Τι κρίμα… Στο άνθος της πιο σεξουαλικής ηλικίας μας, η δική μου γενιά (είμαι 37 σε 14 μέρες!) να είναι τόσο ξενέρωτη και ανέραστη, κυνηγώντας την (ποιαααα;;;) καριέρα των 2,000 euro…

    efal

    Δεκέμβριος 2, 2010 at 12:24 πμ

    • πάντως το «αναλώσιμοι» το έλεγε για βιολογικούς λόγους. Με την έννοια ότι η γυναίκα είναι αυτή που εγκυμονεί και που θηλάζει. Και αυτό το λέγανε για μία εποχή που δεν υπήρχαν τυποποιημένα γάλατα. Τα μωρά έπρεπε να θηλάσουν. Μιλώ για αυτή τη φάση οικογένειας όχι για τη διαπαιδαγώγιση κτλ. Οι μπαμπάδες όσο τέλειοι και να είναι δεν μπορούν να αλλάξουν αυτή την βιολογική πραγματικότητα.

      gaitanaki

      Δεκέμβριος 3, 2010 at 9:11 πμ

      • Σεβαστό, αφού μιλάς για τη βιολογική πραγματικότητα και τον αναντικατάσταστο μητρικό θηλασμό.
        Καλές γιορτές! Ερχόμαστε κι εμείς στο χιονισμένο Λονδίνο σε λίγες μέρες!
        Any tips για κάποια έκθεση/ event/ bazaar?

        efal2002

        efal

        Δεκέμβριος 9, 2010 at 11:33 μμ

  2. …και κάνοντας οικογένειες που τις παρκάρουν στις αλλοδαπές τους…

    Αστα, δράμα το θέμα, είσαι πολύ τυχερή που συνειδητά δε δουλεύεις career-wise αλλά κάνεις καριέρα στη μητρότητα.

    Σε ζηλεύω 🙂
    Ε.

    efal

    Δεκέμβριος 2, 2010 at 12:26 πμ

    • Όσο ήμουν Ελλάδα δούλευα. Έστειλα το γιο μου από 5 μηνών σε παιδικό. Είναι τόσες λίγες οι δουλειές στην Ελλάδα που όταν μου έτυχε πήγα. Μου στοίχισε όμως. Τώρα μαρέσει πολύ που είμαι σπίτι γιατί αισθάνομαι ότι αναπληρώνω. Ωραία είναι. 🙂

      gaitanaki

      Δεκέμβριος 2, 2010 at 12:52 πμ

  3. Μου δίνεις κουράγιο! Από 20/12 σταματάω τη δουλειά λόγω κρίσης. Δεν ξέρω πως θα είναι να μένω στο σπίτι όλη μέρα με το παιδί. Από τη μία ανυπομονώ, από την άλλη φοβάμαι.

    florentiab

    Δεκέμβριος 2, 2010 at 12:06 μμ

    • πάρτο αλλιώς. Δες το σαν μια τύχη και ίσως και μοναδική ευκαιρία να ζήσεις το παιδί/α σου. Κι εγώ το φοβόμουν πολύ. Δεν ξέρω ΠΩΣ να είμαι αυτό που λένε εδώ «Stay At Home Mum»! Παράλογο? Ισχύει όμως για πολλές εργαζόμενες. Αλήθεια πάντως, έχει περάσει ένας μήνας και δεν τον έχω καταλάβει! Έχω όρεξη να κάνω πράγματα για τον άντρα μου και το γιό μου και μου αρέσει.

      gaitanaki

      Δεκέμβριος 2, 2010 at 2:38 μμ

  4. Αλλά ουσιαστικά δεν μπορεί να συμβαδίσει με την μητρότητα.

    Gaitanaki moy στο μυαλο μου εισαι παλι…

    yogamamagr

    Δεκέμβριος 4, 2010 at 8:11 μμ

  5. Εμπνευσμένο το κείμενό σου Γαϊτανάκι, απόλυτα αληθινό και άκρως συγκινητικό. Μέρες τώρα το έχω ανοικτό στον browser για να θυμηθώ να γράψω τα σχόλιά μου. Έχω ζήσει αυτά ακριβώς που περιγράφεις όταν σταμάτησα οριστικά από την πλήρους απασχόλησης θέση του μηχανικού που είχα για αρκετά χρόνια…

    florentiab, όταν είσαι αρκετές ώρες τη μέρα μακριά από τα παιδιά σου νιώθεις φόβο ακόμα και για το ΣΚ που θα είσαι συνέχεια μαζί τους! Όταν τα πλησιάσεις, ο φόβος φεύγει και αποκτάς μια οικειότητα απαραίτητη για τα παιδαγωγήσεις σωστά αλλά και για να τους δείξεις την αγάπη σου!

    efal, θέλει θάρρος και αυτογνωσία για να κάνεις τέτοια πικάντικα αλλά σοφά σχόλια …

    Γαϊτανάκι, θα θέλαμε με τη Διόνα να αναφερθούμε στο άρθρο σου στο mammasworkathome.gr, με σύνδεσμο σε σένα φυσικά. Περιμένουμε την έγκρισή σου 😉

    popelix

    Δεκέμβριος 6, 2010 at 1:06 μμ

    • Popelixaki, δεν ξέρεις πόσες φορές έχω διαβάσει τα άρθρα σας στο mamasworkathome.gr! Αν νομίζεις πως μπορει το άρθρο μου να βοηθήσει εννοείται πως μπορείς να το αναρτήσεις. Ψάχνω εδώ και καιρό για μια καλύτερη ισορροπία. Δεν την έχω βρεί ακόμα. Το παλεύω, αλλά αυτή τη φορά από το σπίτι! Πάντως, ήθελα να προσθέσω πως στην Αγγλία οι εκπαιδευμένες νταντάδες και οι παιδικοί σταθμοί στοιχίζουν γύρω στα 400-500λίρες την εβδομάδα, δηλαδή γύρω στα 2000λίρες το μήνα. Δίνει άλλη βαρύτητα και σημασία στο μεγάλωμα του παιδιού όταν βλέπεις πόσο ακριβά το αξιολογούν εδώ. Θέλω να πω, κάπως σαν να το έχουμε πάρει λίγο ελαφριά στην Ελλάδα. Ναι, το παιδί θα μεγαλώσει και με την ανειδίκευτη αλλοδαπή, αλλά δεν θα είναι το ίδιο παιδί με αυτό που μεγαλώνει με τους γονείς. Νομίζω.

      gaitanaki

      Δεκέμβριος 6, 2010 at 2:11 μμ

    • Αγαπητή popelix
      με μία σου φράση έδωσες την απάντηση στην ερώτηση που απασχολεί χιλιάδες ζευγάρια: «γιατί δεν αντέχω τα παιδιά μου τα Σαββατοκύριακια και δε μπορώ να τα «κάνω» πιο πειθαρχημένα;;;»

      Έχοντας υπάρξει παιδί που μεγάλωσε με νταντά πολλά χρόνια (σχεδόν 10), χρειάστηκα πολλές ώρες ψυχανάλυσης και αυτοβοήθειας για να βρω τη δύναμη να συγχωρήσω τους γονείς μου και να τους αγαπήσω από την αρχή σε ηλικία πολύ μεγαλύτερη.

      Popelix, τα καημένα τα παιδάκια παιδεύονται ΠΑΝΤΑ από τις αμαρτίες των γονιών τους (σοφή παροιμία) και σε προηγούμενο σχόλιο που σχολίασες ως «σοφό» απλά μιλούσα εκ πείρας, όταν νομίζοντας ότι κάνω καριέρα, είχα να κάνω σεξ 9 μήνες! Φυσικά εδώ και χρόνια, τα έχω παρατήσει όλα αυτά και είμαι μία ευτυχισμένη γυναίκα στο πλάι ενός Άντρα (το -Α κεφαλαίο). Καριέρα για τη γυναίκα; Το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε;

      Σας φιλώ και σας εύχομαι καλές γιορτές και πάντα τόσο εμπνευσμένες να είσαστε (popelix & gaitanaki μου!)
      χχχ

      efal

      Δεκέμβριος 9, 2010 at 11:43 μμ

  6. […] επισκεφτείτε το γαϊτανάκι και διαβάστε ολόκληρη την ανάρτηση μιας σκεπτόμενης μαμάς. […]

  7. […] επισκεφτείτε το γαϊτανάκι και διαβάστε ολόκληρη την ανάρτηση μιας σκεπτόμενης μαμάς. […]


Σχολιάστε

